Monday, January 16, 2012

Trent Reznor Kembali Menggubah Material Terbaru


Sejak Nine Inch Nails mengumumkan hiatus pada 2009, Trent Reznor telah melibatkan diri dalam proses pembikinan beberapa album soundtrack termasuklah untuk The Social Network, The Girl With the Dragon Tattoo dan sebagainya. Beliau turut aktif dalam band How To Destroy Angels bersama dengan isterinya Mariqueen Mandig dan Atticus Ross.

Frontman yang popular dengan lagu Hurt itu baru-baru ini memberitahu Billboard dalam satu interview bahawa dia akan mula menulis material terbaru untuk Nine Inch Nails pada tahun ini bagi mengelakkan daya kreatifnya membeku begitu sahaja. Berikut merupakan petikan temubualnya bersama Billboard;

"I'm going to be writing for Nine Inch Nails this year... [I don't] have any particular goal in mind other than... my voice as a songwriter feels like it needs to speak up or at least work out a little bit to not atrophy. I think I have something to say that feels unique to who I am right now, and that's when it tells me it's time to do something... I enjoy the challenge of moving that kind of brand forward, that identity, shaping it to who I am now instead of who I was a few years ago when I last left off... It's all kind of hypothetical right now. When I sit down with a notebook and a little mini-recorder is when my bluff will be called, and then it might not happen at all."

Tambahnya lagi, album penuh How To Destroy Angels pasti akan dirilis pada tahun ini. Berikut merupakan klip video The Space In Between yang dirilis pada pertengahan tahun lalu.

No comments:

Post a Comment